Frequently Asked Questions - Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Jest to program stworzony dla zakładów optycznych i gabinetów okulistycznych posiadających jedną siedzibę lub kilka oddziałów. Program pracuje na 64 bitowych systemach z rodziny Windows: 7, 8 i 10, 11.

Ponadto możliwe jest uruchomienie programu na systemie Mac OSX w oknie Parallels. Do poprawnej pracy wymagana jest minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768. Program wymaga około 300 MB wolnego miejsca na twardym dysku.

Cena licencji na program wynosi 4999 zł netto.

W ramach zakupionej licencji można zainstalować program na dowolnej liczbie komputerów w obrębie jednego zakładu optycznego.

Aktualizacje programu są nieodpłatne z wyjątkiem modułów dodatkowych. Moduły dodatkowe służą do połączenia SuperOptyka z innymi aplikacjami, np. ze sklepem internetowym.

Innym przykładem modułów dodatkowych są moduły do integracji programu SuperOptyk z systemem zamówień HOYA iLog i Essilor OpsysWeb.

Moduły te umożliwiają korzystanie z elektronicznych wersji katalogów soczewek oraz wysyłanie zamówień na soczewki

bezpośrednio z programu SuperOptyk bez potrzeby przepisywania danych zamówienia do aplikacji takich jak iLog czy OpsysWeb.

Katalogi soczewek są na bieżąco aktualizowane. Moduły te przyspieszają codzienną pracę i pozwalają zaoszczędzić mnóstwo cennego czasu oraz pomagają eliminować pomyłki.

 

Inne usprawnienia (poza modułami dodatkowymi) dodawane są nieodpłatnie!

Ponadto okresowo prowadzone są akcje promocyjne, podczas których można zakupić licencję na program w cenie promocyjnej.

Zamówienia na program należy składać na niniejszym formularzu zamówienia. Po wprowadzeniu danych do faktury i danych adresowych zakładu optycznego należy zaznaczyć formę płatności. Po wypełnieniu formularza należy kliknąć na przycisk "Przejdź do weryfikacji zamówienia". Po sprawdzeniu, że wszystkie podane dane są w porządku należy kliknąć na przycisk "Potwierdzam zamówienie".

Dla Państwa wygody obsługujemy różne rodzaje płatności:

  • płatność za pobraniem,
  • przelew elektroniczny obsługiwany przez firmę PayU,
  • wpłata na konto.

 

Jeśli wybrano opcję płatności za pobraniem, to otrzymają Państwo przesyłkę wraz z fakturą w formie papierowej.

 

W pozostałych sytuacjach faktura dostarczana jest na wskazany adres email w formacie PDF.

Jeśli wybrano inną formę płatności niż pobranie, to po potwierdzeniu zamówienia zostanie otwarta strona, na której mogą Państwo zrealizować płatność za pomocą przelewu elektronicznego obsługiwanego przez firmę PayU

lub wydrukować druk wpłaty na konto (dla firm posiadających rachunki w innych bankach niż te obsługiwane przez PayU).

Po wykonaniu płatności otrzymają Państwo wiadomość SMS potwierdzającą fakt zaksięgowania płatności w naszym systemie oraz email z linkiem do pobrania programu instalacyjnego oraz kluczem aktywacyjnym.

Jeśli komputer na którym pracuje program jest podłączony do Internetu, to wszelkie aktualizacje są pobierane i instalowane automatycznie za zgodą użytkownika. Jeśli komputer jest odłączony od Internetu, to można skorzystać z innego komputera, który jest podłączony do Internetu i pobrać aktualizację z serwisu a następnie zapisać ją na pamięci przenośnej pendrive. Wtedy korzystając z pliku zapisanego na pamięci pendrive można zaktualizować program, na komputerze nie podłączonym do Internetu.

Szkolenia (po wcześniejszym umówieniu) wykonujemy poprzez Internet oraz program GoToAssist, który umożliwia połączenie pulpitów klienta i konsultanta. Takie podejście umożliwia bardzo elastyczne planowanie godziny szkolenia oraz eliminuje koszty dojazdu.

Prezentacja oraz dwugodzinne szkolenie przez Internet są nieodpłatne (oferta ta jest ważna do 2 m-cy po zakupie licencji).

W przypadku chęci dłuższego szkolenia lub gdy minęło więcej niż 2 m-ce od zakupu należy umówić się na odpłatne szkolenie.

Tak, program można w łatwy sposób skonfigurować do pracy w sieci. Dzięki temu możliwe jest połączenie salonu z gabinetem okulistycznym lub zapleczem. Ponadto możliwe jest uruchomienie kilku stanowisk sprzedaży i praca na wszystkich stanowiskach jednocześnie.

Tak, program posiada moduł SuperOptykArchiwum, który służy do automatycznej wymiany danych pomiędzy filiami za pomocą Internetu. Moduł ten umożliwia wymianę danych takich jak: stany opraw, stany soczewek, zlecenia, faktury, przeniesienia towarów, itp.

Oprócz tego możliwe jest wykonywanie zestawień z dowolnego salonu (np. będąc w salonie A można wykonać zestawienie sprzedaży z salonu B).

Tak, jeśli posiadają Państwo inny program, to zwykle możliwe jest przeniesienie danych adresowych klientów oraz zleceń na okulary i magazynów. Koszt przeniesienia to około 250 zł netto. Możliwe jest również samodzielne (nieodpłatne) zaimportowanie danych z wielu programów (z aktualną listą aplikacji, z których można zaimportować dane można się zapoznać w opcji Innne-Import danych).

Tak, program można w łatwy sposób skonfigurować w taki sposób aby w gabinecie były wyświetlane tylko opcje związane z obsługą gabinetu a pozostałe opcje programu były niewidoczne.

Tak, program można podłączyć do następujących drukarek fisklanych: Posnet Thermal, Novitus: Vivo, Vento, Quarto, Vega Mobil. Na życzenie można program zintegrować z dowolną inną drukarką fiskalną. Program może pracować również bez drukarki fiskalnej.

Program działa zarówno z czytnikiem kodów kreskowych jak i bez. Warto jednak zakupić czytnik kodów (koszt około 220 zł) i dzięki temu przyspieszyć wprowadzanie danych do programu. Program posiada bazę ponad 1 mln 628 tysięcy kodów kreskowych stosowanych przez producentów soczewek takich jak Bausch&Lomb, Ciba, Essilor, Hoya, JZO, Rodenstock, Seicom. Dzięki temu można bardzo szybko wprowadzać soczewki do programu. Na życzenie możliwe jest rozbudowanie bazy kodów o kody innych firm.

Kody kreskowe bardzo ułatwiają inwentaryzacje oraz sprzedaż opraw okularowych i przeciwsłonecznych. Podczas wprowadzania zlecenia wystarczy czytnikiem kodów kreskowych zeskanować kody kreskowy aby jej model, kolor i cena została zapamiętana w zleceniu. Sprzedaż okularów przeciwsłonecznych jest równie prosta. Ponadto dzięki zastosowaniu kodów kreskowych przeprowadzenie inwentaryzacji jest bardzo proste i szybkie. Z obserwacji wynika, że można przeprowadzić inwentaryzację opraw w zakładzie, w którym znajduje się około 2,5 tysiąca opraw w około 3-4 godziny. Po zakończeniu takiej inwentaryzacji powstaje szczegółowa lista braków, która zawiera takie dane jak model, kolor oprawy, cena sprzedaży, cena zakupu.

Proszę skorzystać z opcji DEMO znajdującej się na górze strony.

Kontakt

Optisoft sp. z o.o.

ul. Stefana Żeromskiego 22, 62-020 Swarzędz

510 900 579

superoptyk@superoptyk.pl